Sziasztok!
Pár technikai adatot közölnék a motorról, hátha valakit érdekel.
Simson s51-es blokk a lelke a motornak (1984).
Gyakorlatilag a váltó léptetőmechanikáját és blokköntvényeket leszámítva minden kivan cserélve benne.
Új csapágyak mindenhol, volt benne skf de nem bizonyult elég tartósnak, KOYO japán főtengely csapágyakat kapott a blokk.
70ccm-es hengerhez való (kiegyensúlyozott) főtengely, új felső görgőcsapággyal.
70-es henger (átalakítva természetesen, ezenkívül szívómembránt kapott, egyedi öntött alumínium házzal) fekvőhengeres minarelli blokkból származó szívómembrán, karbon lapokkal. A hengerhez való 70-es széria hengerfej (talán ha át lenne alakítva még hozna valami plusz power-t).
A hengerhez nagyjából passzoló tervezett rezó (kipufogó).
Németországból rendelt 5 sebességes váltó ,a hosszabb végáttételű fajtából.
Elől jelenleg 16-os kislánckerék van de ez természetesen cserélődni fog kisebbre, versenyre ez nem lenne ideális.
Átalakított légszűrőház, gyári tirisztoros simson gyújtás.
Ezenkívül egy p20 karburátor.
Nagy vonalakban ebből áll a motor.
A henger vezérléséről sokat nem szeretnék mondani, mert ez a lelke úgymond az egésznek( a kipufogóval együtt).
Ez az én szellemi tőkém amit szeretnék megtartani magamnak.
Hétvégén újabb teszt következik, remélehetőleg videó is fog készülni.
Addig is egy 2008-as verseny amikor legjobb idejét megfutotta a Simson:)
Kár hogy csak az aprilia hangját hallani, elnyomja a simson-t viszont sikerült döntőben nyernem ellene. Az esti hűvös levegő, meg az hogy tudtam figyelni a rajtra, ez sokat számított, pálya végéig közel 1másodpercet kapott tőlem, pedig láthatóan erősebb volt az a motor, meglátszott a sebességén is nekem 94 volt a max neki pedig 96-98. Ilyen 402m-es távon ez rettentően sokat számít.